T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BAYRAKLI - Nedret İlhan Keten Ortaokulu

5. Sınıfa kaydı yapılan öğrenciler için bilgilendirme

ORTAOKUL ORYANTASYON (OKULA UYUM) SÜRECİ


1- Çocuğum 5. sınıfa başlıyor, oryantasyonda ilk günü nasıl geçecek? Çocuğuma nasıl bilgi vermeliyim?

 

 Her çocuk için farklılık gösterebilir. Bazı çocuklar daha dışa dönüktür bazıları ise önce gözlem yaparak daha sonra arkadaş edinmeyi seçebilir. Ancak genel olarak uzun bir tatilin ardından kurallı ve disiplinli
bir çevrede olmak çocuklar için hareketliliğin, kaygının, mutluluğun ve heyecanın görülmesi beklenen bir durumdur Okula başlamadan önce çocuğunuz ile okul hakkında paylaşımlarda bulunabilir, kendi
okul hayatınızın ilk gününden örnekler vererek, var ise fotoğraflarla destekleyerek okul ortamını özendirici hale getirebilirsiniz. Unutmayın onların kahramanları sizlersiniz.


2- Çocuğum, ilkokul sınıf öğretmenliği sisteminden ortaokul sistemine geçerken zorluk yaşayacak mı?


İlkokul sisteminde, çocuklarımızın alıştığı tekli öğretmen sisteminden çoklu öğretmen sistemine geçişte, çocuklarımız zaman zaman güçlük yaşayabilirler. Birçok konuda danışma ihtiyacı hissederler.
Bu ihtiyaçlara cevap vermek için her sınıfa Sınıf öğretmeni görevlendirilir ve her sınıf öğretmeni bu süreçte çocuklarımıza sosyal-duygusal ve akademik açıdan destek verir. Gerektiği durumlarda ise ilgili Müdür Yardımcısı ve PDR uzmanından yardım isteyerek süreç kolaylaşır.



3- Çocuğum ilkokul arkadaşlarından ayrıldığı için üzgün ve yeni arkadaşlık kurmakta zorlanıyor Ona nasıl yardımcı olabilirim ?


Öncelikle çocuğunuza hayatın her döneminde zorluklar yaşayabileceği ve hiç bir şeyin çözümsüz olmadığı aktarılmalıdır. Baş etme ve problem çözme becerileri konusunda çocuklar güçlendirildikçe uyumu da kolaylaşacaktır. Fakat en önemlisi okul başlamadan önce ortaokulla
ilgili çocuğun bilgi sahibi olması ve onu nasıl bir sürecin beklediğini okuldan alabileceğiniz bilgiler ışığında anlatabilirsiniz. Öğrencilerin uyumunu desteklemek amacıyla anne babalar birbirileriyle

Tanışabilecekleri ortamlar oluşturabilir çocuklar ile birlikte okul dışı etkinlikler yapılabilir. Öğrencilerin okul dışında da bir arada olması  paylaşımları attıracağı gibi birbirlerini daha hızlı tanımalarına olanak sağlayacaktır.


4- Çocuğum okulda yaşadıkları ile ilgili sorularıma cevap vermek istemiyor. yeni başladığı bu dönemde sınıf içerisinde herhangi bir problem yaşayıp yaşamadığını nasıl anlayabilirim?


Öncelikle ailelerin bu süreçte kaygılarını minimum düzeyde tutması çok önemlidir. O gün okulda yaşadıkları ile ilgili sohbet edilebilir fakat bu sorgulamadan ziyade karşılıklı günün değerlendirilmesi şeklinde olabilir. Ergenlik döneminin başlangıcında olunan bu dönemde çocuklar aileleri ile her şeyi paylaşmak istemeyebilirler bu süreçte sizinle kurduğu pozitif güven ilişkisi önemlidir. Gerek duyduğunda ilgili PDR uzmanından yardım alabileceği konusunda bilgilendirebilirsiniz.

 


5- Çocuğumu çoğu zaman "mutsuz" olduğunu gözlemliyorum, nasıl yaklaşmalıyım?


Çocukların genel ve doğal yapısı mutludur. Ancak, ergenliğe doğru duygu geçişleri sık yaşanır. Karşıt gelişleri artar. Peki bir çocuk neden mutsuz olabilir? Bunun pek çok sebebi olabilir burada önemli olan bizim nasıl yaklaştığımızdır. Çocuğumuz bizi örnek alıyor olabilir, o gün çözemediği
bir sorun yaşamış olabilir. İngiltere'de yapılan bir araştırmada annesi babası işe mutsuz giden çocukların okula mutsuz gittikleri konusunda anlamlı bir benzerlik çıkmıştır, anne baba olarak bizler evde pozitif mutlu bir enerji içinde miyiz? Mutsuzlukla mı gündeme geliyor? Çocuğumuza
her gün bugün seni üzen bir olay oldu mu? Diye sorarsak beyin o gün için mutsuz olayları çağıracaktır. Çocuğumuza bugün seni mutlu eden şeyleri anlatır mısın dersek, beyin bunlara odaklanacaktır. Beynimizdeki bir bölge "Amigdalamız"ın tehlikeleri algılamak için nöronlarının yaklaşık üçte ikisini kullandığını bunun sonucunda acı ve korku dolu olayların güzel olaylara göre uzun süreli hafızada daha kolay tutulduğunu biliyor muydunuz? Bilimsel olarak beynimizin negatif olayları daha hızlı hatırladığı kanıtlanmıştır. Dr.Dawson Church'in içsel epigenetik müdahaleler olarak adlandırdığı çalışmasıyla imgeleme, olumlu düşünce ve meditasyon gibi yöntemlerin genleri aktif hale getirdiğini ve sağlığı olumlu yönde etkilediğini kanıtlamıştır. Bu nedenle gün sonunda çocuğumuzun mutsuz eden olaylar yerine mutlu olduğu olaylara odaklanmasını olumlama yaptırarak sağlayabiliriz.


6- Çocuklarda doğru teknoloji kullanımı nasıl olmalıdır?


Ebeveyn-çocuk arasında doğru ve sağlıklı bir iletişim olmalıdır. Teknolojiyi tamamen yasaklamak bir çözüm değildir. Önemli olan teknoloji kullanımının sınırlı olması ve nasıl kullanıldığıdır.
Öncelikle ebeveyn çocuğuna güvenle nasıl internet kullanılacağını anlatmalıdır ve çocuğun online olduğu zamanlarda onunla vakit geçirmelidir. Online platformlarda karşılaşılabileceği sorunlar çocuğa aktarılmalı ve çocuk buna hazırlanmalıdır. Örneğin; kimlik hırsızlığı konusunda çocuk bilgi edinmelidir, tanımadığı kişiler ile konuşmasının, bilgi alışverişinde bulunmasının sakıncalı olacağı vurgulanmalıdır. Çocuğun tüm teknoloji araçlarını kullanımı sınırlı ve denetimli olmalıdır. İnternet kullanımı mutlaka aile korumalı olmalıdır. Bilgisayar ve ya tablet kullanırken antivirüs programlarının yüklü olmasına dikkat edilmelidir. Çocuk iyi izlenmeli ve sorumlulukları konusunda takip edilmeli, gerekirse sorumlulukları hatırlatılmalıdır. Zaman yönetimi ile çocuk sorun yaşıyorsa, öğretmenlere ve PDR Uzmanlarına danışılmalıdır.

 

 

 

Öğrencilerden ailelerine mektup->meb_iys_dosyalar/35/29/853364/dosyalar/2022_08/12164536_mektup-aile.jpg

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.08.2022 - Güncelleme: 12.08.2022 16:48 - Görüntülenme: 609
  Beğen | 2  kişi beğendi